Köra bil

Jag hade min 2a körlektion idag!



Och i förmiddags så satt jag och försökte fundera ut alla möjliga sätt att slippa, för jag kände mig så sjukt oinspirerad och lat. Speciellt nu när jag bara är "in the beginning" och inte klarar av så mycket mer än att leka med växeln och gasen.
Någon gång vid tolv i alla fall så bestämde jag mig för att det var fruktansvärt onödigt att skippa körlektionen bara för att jag är trött, så jag ringde hem till mormor och bad henne kolla vilken tid jag skulle köra. Av någon skum anledning hade jag fått för mig att det var kvart i fem;

"Cadie? Jag ringde till körskolan och du ska vara där kvart i tre!"

"Nehej, det ska jag visst inte!"

"Jo, tjejen i receptionen sade att du till och med fyllt i tiden själv."

*Paus*

"Men va fan! Jag går ju i skolan till halv tre!"


Japp, man kan ju bli arg på sig själv för mindre. Lyckligtvis så hade jag företagsekonomi med min underbara amerikanska lärare Elizabeth, så jag fick gå jättemycket tidigare så jag hann <3

Det är skumt, men jag känner mig faktiskt redan mycket säkrare bakom ratten. Inte så att jag helt lugnt kan sitta och prata med någon eller lyssna på musik, men jag har börjat reagera lite mer reflexmässigt och växla automatiskt när jag hör på motorn att den är missnöjd. Man får verkligen världens endorfin-kick, men samtidigt blir jag jätte-nojig, för det är så... vuxet att köra bil. The point of no return, för att vara dramatisk. Från min less rational side; Varför ska frihet innebära ansvar?

Usch, och nu kom jag på mitt i alltihop att jag har en PD/Dako uppsats att skriva som skulle varit inlämnad igår. Borde jag inte ha lärt mig vid det här laget att det är bättre att ligga ett steg före än sju mil efter?

<3 Cadie


Kommentarer
Postat av: Pat

"Borde jag inte ha lärt mig vid det här laget att det är bättre att ligga ett steg före än sju mil efter?"

Yeah, maybe... But where's the fun in that, right? ;) Haha

2009-03-26 @ 18:18:40
URL: http://catiebell.blogspot.com
Postat av: Cadie

Svar: Haha, precis! Vi människor behöver ju tävla mot något iaf ;)

2009-03-27 @ 21:38:34
URL: http://cadie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0