Wake me up when september ends

Jag har alltid velat lära mig att spela gitarr och sjunga riktigt bra. Jag har hört att alla dagens ungdomar någon gång drömmer om att bli rockstjärnor, men för mig har det aldrig handlat om att bli känd och tjäna pengar, utan snarare om att leva musiken, istället för att bara njuta av den.

För så herrans många år sedan när jag blev "hooked" på musik, så var Avril Lavigne och Green Day de första två artister/band jag faktiskt lyssnade på. Det kanske är därför jag än idag fortfarande får en extra "drogkänsla" i kroppen när jag hör deras låtar och skruvar upp volymen till max när min hjärna registrerar introt till "Holiday" på Bandit rock. Green Day låtar var även något av det första jag försökte lära mig spela, men patetisk som jag är så gav jag alltid upp och blev uttråkad efter ett tag. Jag hade världens jävla ambitioner men inget tålamod. Sen dess har jag gång på gång försökt "pick up guitar-playing" igen, men my sudden flare of interest har bara hållit i sig i ett par dagar, och sen har mina två gitarrer Edward och Ville blivit stående i sina hörn igen för damm-samling.

Strax efter mitt deprimerande inlägg tidigare idag, så fick jag dock ett mail där det stod att det dragits pengar från mitt Paypal-konto till någon abbonemangstjänst jag tecknat. Eftersom jag inte har något minne av att ha tecknat något jäkla abbonemang så blev jag självklart förbannad och loggade in på Paypal för att se vad f*n det var frågan om... och möttes av en subscription från Guitar Masterclass.

Så nu har jag två månaders medlemsskap till på världens bästa gitarrsajt (Visserligen ofrivilligt, men ändå), och med ens fick jag ett sånt grymt sug efter att spela gitarr. Så jag satte mig med Ville i knäet och började nynna på Green Day's "Good Riddance", och nu har ett par timmar flugit iväg och mina fingrar blöder så gott som.

Nu hoppas jag verkligen min hjärna inte förråder mig och vänder sig emot gitarren under natten, för jag vill bli duktig - åtminstone för min egen skull. Istället för att sätta ihop ett schema med gitarrövningar som jag gjort tidigare, så tror jag att jag nöjer mig den här gången med att lära mig spela de låtar jag skrev ut tabulatur till för x antal år sen. kanske lyckas jag hålla intresset vid liv då.

På tal om Green Day och musik... Är det någon mer än jag som ska på deras Ullevi-konsert den 5 Juni? Jag trodde aldrig jag skulle få chans att se dem, men i sista minuten köpte jag och min bästis en biljett till vår gemensamma chick Hanna, och om Hanna går så måste ju jag också göra det. Platserna suger visserligen, men ändå! Det är Green Day för fan!


Kommentarer
Postat av: kauf billig ed hardy

På tal om Green Day och musik...

2010-07-26 @ 07:37:06
URL: http://www.edhardy-estore.com/
Postat av: gucci taschen

I like it!!!

2010-07-26 @ 07:45:27
URL: http://www.lvtaschenonlineshop.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0