asocial med stort A

Nu är vi mitt uppe i mormors kalas, men min mage är jättearg så jag smet upp på övervåningen en stund och tog ett litet break från allt folk. Daddan och Aida har ändå inte dykt upp än - Jag såg deras bil köra förbi utanför fönstret och sprang ut för någon timme sen, men eftersom den aldrig kom tillbaka så var alla helt övertygade om att jag sett i syne. En halvtimme senare ringde han och sade att de hade kört förbi men åkt hem igen för att komma tillbaka senare när det inte är lika mycket folk. Jag förstår dem, men... ja, det lät lite asocialt.
Istället för att umgås med människorna där nere så browsar jag inne på Topshops hemsida och fortsätter mitt arbete med att välja ut vilka universitet i NYC jag kan/vill söka till. Först tänkte jag skicka in ansökningar till alla bara för sakens skull, men sen insåg jag att vartenda universitet tar ut en ansökningsavgift på minst 50 dollar bara för att behandla ens ansökan. Herregud, vad går egentligen amerikanernas skattepengar till, när de inte ens räcker för att göra eftergymnasial utbildning kostnadsfri?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0