To sum it up

Jag känner mig som en riktigt bortskämd liten prylråtta, men jag hittade skorna igår, i min storlek och allt! Jag får nog köpa ett par sådana där gelkuddar att ha i dom dock, kände att foten gled fram rätt mycket när jag provgick i dom, och jag spänner fotleden så mycket att jag får ont då. Men men, nu har jag ett par iaf!

Från en sak till en annan, när jag ringde till trafikskolan imorse för att höra vilken tid jag skulle köra imorgon så sade de att jag inte hade någon tid denna veckan :S  Värsta skumt, för jag är helt säker på att jag bokat en lektion varje vecka. Det måste ju nästan blivit något fel? Men jag orkade/ville inte riktigt "bråka", så jag kollade bara upp tiderna för nästa vecka istället. Men lite synd, jag behöver verkligen en lektion i veckan nu, om jag inte ska glömma allt jag lärt mig...

Åh, och idag kommer daddan hem! De har nog precis landat nu, så snart blir det liv är. Det känns verkligen hur underligt som helst, jag är ju van vid att ha huset helt för mig själv och kunna stöka runt som jag tycker - och nu måste jag bli "ordningssam" och rätta mig efter någon annnan. Suck, jag vill ha mitt eget place nu! Och en hund såklart, men det kommer väl senare.



Såg någon på Grannfejden igår föressten? Jag började kolla halvvägs igenom, och jag blev fan helt chockad över kvinnan med dobermannhundarna. Gud, så hennes hus såg ut! Hela golven var ju typ fulla med avföring och hundpiss som gått ner i golvbrädorna, och så var det hål i väggarna där gipsskivorna spruckit. Det var knappt värt 100.000 kr, huset, för det var så förstört. Sen när de frågade vad hon skulle göra om hon inte kunde ha kvar hundarna så grät hon jättemycket och sade att de var hennes liv, att hon skulle dö.

Missförstå mig inte, jag älskar också djur jättemycket, men när de tar över ens liv så totalt att man inte kan sköta sig själv, sitt hem och väljer bort kontakt med andra människor, så är det inte bra. Människor är gjorda för att vara med varrandra, liksom. Jag tror inte att någon som lever sådär är riktigt lycklig eller trivs med sig själv.

Nu ska jag borsta ut håret och göra iordning lite mat att ta med till jobbet, hade jag tänkt. Egentligen skulle jag vilja vara hemma och umgås med daddan å dem nu när de varit borta sålänge, men god, do I need the money. Tänk, snart slipper jag BÅDE jobba och gå i skolan, hur härligt som helst!

Ha en bra dag, lovelies
//Cadie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0