Bättre sent än aldrig


Förlåt, älskade blogg!

Jag förstår inte hur jag alltid, alltid lyckas med att totalt dissa bloggandet. Jag tycker ju till och med att det är kul, men så kommer något i vägen och så sätter slöis-monstret klorna i mig...


Men men, nu ska jag inte deppa! Idag är det trots allt 1 maj (även om det snart är över, haha), och det händer massa roligt runtom i stan. Min jobbkompis/kompis från lågstadiet skulle gått på kommunistfest, men stackarn var så trött efter jobbet att det blev hem till lägenheten och Gilmore Girls istället!


Jag har också varit duktig och jobbat idag föressten, från nio till fem. Det är lite svårt att beskriva vad vi gör, men för det mesta så sorterar vi ihop olika reklamblad innan de skickas vidare till andra tryckerier för att bindas ihop. Jobben kommer lite oregelbundet, men den här veckan har det börjat strömma in arbete, så jag kommer jobba varenda eftermiddag hela nästa vecka, nästa helg, och kanske ännu mer, beroende på hur mycket vi får gjort. Man blir trött, trött, trött av både skola och jobb, men de 1062 kr jag tjänat ihop på 2 dagars jobb är ju inte helt fel...

Igår hade vi mösspåtagning också! Den skulle börja klockan två, men vi skulle ändå ha lektioner på morgonen (och lilla jag hade biologiredovisning). Men självklart så lyckades jag försova mig, så jag missade biologin. När jag kom in lagom till mösspåtagningen så var det en salig blandning av finklädda och "normalklädda", och vi fick blåsa ballonger som skulle spridas ut i skolcafeet. Sen delade de ut våra mössor, fick oss att öva på någon jättekonstig studentsång som tydligen är jättekänd (men uppenbarligen inte i våra kretsar) innan vi gick med våra mentorer för att bestämma vilka låtar vi ville springa ut till. Tyvärr består min klass (bortsett från 2 tjejer) av människor som inte har en aning om vad riktig musik är, så vårt fina förslag om "bumbibjörnarna" eller "snart är det jag som är kung" från Lejonkungen blev nedröstade mot en jättekonstig, sexistisk hiphopsblaska som INTE är eller borde få kallas musik. Kan ni höra att jag är bitter, eller?


Näh, nu ska jag äta lite av min lillsyrras födelsedagstårta och kolla på Ugly Betty.

Over and out,
<3 Cadie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0