Random babbel


Jag skäms nästan för att erkänna det, men jag känner mig omotiverad. Omotiverad att plugga, omotiverad att städa, omotiverad att läsa, omotiverad att blogga... Jag har ingen större lust att göra någonting förutom att vara ute och traska i skogen med hundarna, och det är väl "bättre" än att sitta still, men ändå. Får lite dåligt samvete när jag tänker på alla skolarbeten och prov jag inte gjort - "stoppa huvudet i sanden syndromet" nästlar sig in i huvudet på mig med en gång något blir lite "jobbigt" (om det inte är något praktiskt, för då älskar jag att hugga i). Jag börjar fundera allvarligt på om jag inte är menad att bli bonde eller skogsarbetare - en sån där som verkligen får jobba med kroppen. Det ska verkligen bli underbart till hösten, bara hårt jobb och inte en massa mattematik-fjant.


Åh, och jag tror mami är lite sur på mig också. Hon frågade mig i förrgår ifall jag skulle kunna ta hand om Minus imorgon eftermiddag efter skolan, och jag tvekade lite, sade att det berodde på hur bussarna gick och så. För er som inte vet så står Minus stallad "åt helvete" - Jag älskar människorna och själva området, men att ta sig dit/hem med kollektivtrafiken är hopplöst. Måste typ beställa "busstaxi" tre dagar i förväg för att ta sig fram :(
Så idag sade jag i alla fall till henne att jag inte kunde - imorgon är ju sista chansen jag har att "packa" inför Örebro också, eftersom jag inte hinner hem emellan efter skolan. Idag är det ingen ide att dra fram resbagen heller, för jag får alltid för mig att jag måste ha precis de kläderna jag packat ner :P

Nu ska jag nog dra ut på en kvällspromenad i det fina vädret i alla fall! Får se om jag bloggar mer lite senare. Ha en bra kväll, människor!

<3 Cadie

Kommentarer
Postat av: linnns

sv: Joo, haha hon är 35 :)

kram

2009-04-01 @ 20:45:42
URL: http://linnns.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hejsan :)



Måste bara säga att jag älskar ditt namn Cadie :D jag håller på att skriver en bok där min huvudkaraktär får en dotter med ditt namn, Cadie :) jag visste inte att det var ett "riktigt" namn, om du förstår vad jag menar :P

Men nu tänker jag följa din blogg, du skriver väldigt bra :)



Ha ett bra påsklov! //Vailia

2009-04-02 @ 08:20:35
URL: http://livetmedautism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0