Saturday

*host host*
Ja, det här med "third time's a charm" verkar ju verkligen stämma på mig... Jag kom ju upp i hela tre inlägg innan jag lät bloggen damma igen på nytt xD
Quick update on what's been happening since last time:
* Jag har, efter massor av pengar, tid, blod, svett och tårar, lyckats ta mitt körkort. Otroligt nog gick både teorin och körprovet på första försöket, och bilden på körkortet ser inte ut som min daddas MiniMe. Amazing. Tack, Gud.
* Jag har Komvux och universitetsstudier framför mig i 2 månader, kurser som jag verkligen ser fram emot att få läsa. Vad sägs om "På teatern i Athen", "grekisk mytologi", "Isländska steg 1", och Ma A+B? Hussay!
* Den 29 Februari åker jag till London, the beloved city of my dreams, för att gå en 1-månaders jobbgaranterad utbildning. Även om jag rynkar lite på näsan åt att bo i sovsal och dela dusch med femtio andra, så ska det blir grymt kul. Vanilla latte från Starbucks, how I've missed you!
* Jag har gjort slag i saken och köpt min drömhund. Eller rättare sagt, jag har betalat för en valp som inte fötts än. Den lilla godingen är en blå (alltså grå) American Pitbull terrier (ni fördomsfulla får ett finger av mig) tikvalp som flyger från Florida till Sverige i början av oktober. Jag är så förväntansfull, verkligen. <3
* Jag har beställt ett par underbart sköna boots från Dinsko (länge leve fuskskinn!), en grymt snygg onepiece samt MCR-jacka från Chicy.se, och diverse krimskrams från eleven.se. Jag vet att jag handlar mer när jag känner mig nere, men jag tror verkligen på att "Fashion is good for the soul". Inte överdrivet, besatt handlande, eller att behöva sminka sig i 2 timmar innan man går ut, men att kunna lyxa till det lite och pyssla om sig själv emellanåt är underbart.
Vi får se om jag orkar, och lyckas, hålla igång den stackars bloggen. Jag får sådana där perioder när det är jätteroligt att skriva, men sen tröttnar jag jättefort och blir ledsen på mig själv över att inte ha dokumenterat vad som hänt i mitt liv. Gah! Steg ett blir väl i alla fall att uppdatera designen lite. Det är alltid roligare att skriva om papperet är vackert, if u get what I mean.
xoxo,
<3 Cadie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0