Morgon den ? september

God morgon,
Idag har min mormor 75-årskalas, och hon har planerat i veckor för att få ihop allting så att det stämmer med gäster, tider och mat. Så självklart vaknar jag upp med världens magont :( Därför tycker jag lite synd om mig själv, men jag hade tänkt att rota igenom medicinskåpet och se vad jag hittar, så jag inte förstör mormors stora dag. Man fyller ju bara 75 år en gång!
Jag har lite svårt att greppa att vi som är "unga" idag faktiskt kommer nå 70-strecket också - och att det då kommer vara andra människor som inte ens är födda än som tagit över ungdomsrollen. Ena dagen sitter man och mår dåligt över universitet och skit, och sen är man helt plötsligt 80 år och har levt större delen av sitt liv. Man får vara tacksam ifall man har samma energi som min mormor vid den åldern - fast så stillasittande som den digitalt infödda generationen är så kommer våra leder nog ha murat igen sig innan vi blivit 60.
Okej, jag ska nog sluta skriva för tillfället, allting blir bara bittert och surt. Hoppas resten av världen får en jättefin lördag och njuter (seriöst!) av det härliga regnet.
<3 CadieJay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0