Prestationsångest

Ikväll har jag varit duktig och 1) antecknat för hand om olika universitet i NYC, 2) arbetat fram en ny tioårsplan och 3) fyllt i ansökningsblanketter till både Komvux och RACE på Irland (lapparna ligger till och med i förseglade, adresserade kuvert!). Man kan inte säga annat än att jag har varit mentalt aktiv i flertalet timmar, men den där jobbiga, anxious-ångest-stress-känslan i bröstkorgen vill inte riktigt ge med sig ändå. Vilken tur att jag inte behöver gå upp imorgon, annars hade jag mått dåligt över att jag inte kommer kunna sova ikväll, vilket equals panikångest x2 och en helt sömnlös natt.
Jag tycker inte om prestationsångest och duktig-flicka-syndrom. Hur gör man för att bli av med det och bara... flyta med, liksom? Tycker jag tappar mitt underbara lugn mer och mer ju äldre jag blir, och jag tycker om att få vara ifred från mitt eget huvud och tänka. GAH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0