Jumper

Skepp å hoj, kamrater!

Övergav skutan allmänt känd som mamis hus igår för allum-runda med mami & stefano, stan med Hanna och Allum igen med mormor. Sen bar det av till Maccen innan jag slutligen hamnade hos daddan med magen full av onyttiga pommes frites.

Jag vet inte hur ni känner, men jag mår verkligen dåligt av skräpmat, både psykiskt och fysiskt. Det bottnar väl lite att jag blivit drillad i konsten att äta hälsosamt sen jag pretty much föddes, men det är ändå så himla, himla svårt att låta bli! Glass, godis & McDonalds är ju så fruktansvärt gott, och jag försöker jämt rycka av skuldkänslorna med "Äsch, jag ska ju ändå rida sen någon gång, så det motionerar jag av mig..."  NOT. Näh, jag får fan ta tag i mig själv nu och börja dra ner på allt skräp. Men lite stolt är jag, har lyckats bryta mitt godismissbruk någorlunda och överlevt tre helvetesdagar av en kropp som bara skriker efter socker. Ha, där fick du! *smug*

Men för att återgå till gårdagen! Jag åkte med mami, Stefan och Emmis in till Allum (efter att de stoppat vid daddans hus och lånat en riskokare), mest för att jag var tvungen att larma av och låsa upp hos pappan, och då kunde jag ju lika gärna gå på Allum en sväng. Stefan kör som en biltjyv! Haha, och när jag kommenterade på det så skulle han visa upp sina skills som bilförare + demostrera sitt antisladdsystem, och stackars Emma blev så rädd att hon började storgrina.
Sen bar det iaf av till femman med Hanna - första stopp Lagerhaus där hon skulle köpa ett par högtalare formade som hundar. Hon hade tänkt använda de i slottskogen och koppla in dem på sin Ipod, men idiotiskt nog skulle de va kopplade till en dator också, så hon köpte dem inte. Istället försökte hon hjälpa mig hitta en studentklänning (Nej, jag har inte köpt ngn än, seeeg som jag är), och efter mycket runtsnurrande hittade jag en jättefin på MQ. Jag har tyvärr ingen bild på den, men jag tror ni har sett den i deras reklam - den är axelbandslös, med en svart kant upptill och stor, svart rosett i ryggen. Fy fan för att de inte hade min storlek! 38an jag provade gled av så fort jag rörde mig, och när vi bad kassörskan ringa och kolla ifall det fanns en 36a ngn annanstans så visade det sig att de var slut i hela jävla stan. Man kan ju bli piss för mindre :(

Sen åkte jag hem en sväng, tuggade i mig lite sesambröd och följde sen med mormor tillbaka till Allum, det blev ett väldigt flängande idag! Snälla mormor försökte verkligen hjälpa mig hitta en klänning, men jag var så himla nere att jag inte tyckte något var speciellt fint. Till sist tog vi en på öppet köp från Lindex, men väl hemma upptäckte vi att 1. det var något fel på dragkedjan, så den fastnade halvvägs och gick inte att få loss, och 2. någon oansvarig människa som provat klänningen smetat brunkräm på HELA insidan av klänningen + på axelbandet. Det värsta är nästan att det varit så på merparten av alla klänningar vi kollat på under dagen, och det gör mig verkligen skitförbannad. Jag menar, hur kan man bara göra så? Okej att det inte är med "flit", men lite försiktig kan man ju kanske vara!

As far as för studentklänningen, så tror jag dock det kommer att lösa sig. Jag surfade runt på tradera igår och hittade en jättesöt klänning från "What's fashion party" - tror det är ett japanskt klädmärke. Jag vann iaf budgivningen, så ska sätta in pengar idag och hålla tummarna för att den skickas & passar mig!

Till sist så har jag världens jävla ångest över om jag ska köpa ett par ursnygga, svarta skor med gladiatorklackar som jag såg på Scorett igår. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet - men enda chansen att jag har råd med dem (de kostar 750 spänn!) är ifall jag tar ut pengar från mitt "hundkonto" och lägger på dem.... Och det känns inte heller riktigt bra. Visserligen skulle jag kunna vänta ngn månad tills jag får lön, men de finns inte med på Scoretts hemsida, så jag är rädd att de tar slut :(   Ngn som har nåt förslag?

Nu ska jag iaf iväg och duscha, klä på mig och ta bussen hem till mami för att hämta min logindosa till Nordeas internetbank. Ha en jättebra dag allihopa så kanske jag skriver något ikväll!

//Cadie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0