Råttor å granater!

Hehe, ja, bloggning lär ju inte bli min heltidssysselsättning...



... med tanke på hur lång tid det är mellan mina inlägg. Ibland får jag något ryck, bloggar jättemycket och tycker det är helt otroligt kul, eller så är jag megaseg och tycker det är skitjobbigt bara att gå in på blogg.se!

Jag har i alla fall varit fri från skolan idag, så vid tolvtiden imorse följde jag med mormor ut på en "ärendes-runda" som hon kallar det. Först åkte vi till Allum och växlade in pengar, jag postade ett brev till Pia i råtthjälpen, och sen gick vi in på Gallerix för att Ulla skulle lämna in kort till min studentskylt! Haha, jag fick inte följa med fram till kassan för Ulla ville inte att jag skulle se vilken bild hon valt, så jag fick vandra runt vid ingången och kolla på tavlor. Jag älskar verkligen deras Canvas-målningar, när jag flyttar hemifrån ska jag fasen ha en sån på varje vägg. Blev helt kär i en jättefin med savanndjur på (en zebra och ett lejon, lite gräs och sånt i brunröda färger, skitsnygg), så den ska jag köpa bums när jag har råd. Om jag inte har tur och får den i studentpresent, hintade lite åt mormor...

Sen bar det av ut till... backaplan var det visst, och Huveröd. Jag skulle egentligen kolla efter ett burströ jag blivit tipsad om som ska vara skitbra, "All feline pet" heter det, säljs i rosa flera-kilos-säckar. Väl där passade jag på att kolla burar och sånt - och tror ni inte de sålde en helt ENORM gnagarbur för 2000 kr jämnt. Gud, vad jag ville ha den (jag vill typ ha saker bara för att ha dem!), men sen tänkte jag "Näh, den stora kommer aldrig få plats i mitt rum, dessutom är det ingen bra färg, etc. Så jag satsar nog på min Furet tower, så fort jag, you guessed it, har pengar.

För er som inte vet så är föressten anledningen till att jag letar strö, leksaker, burar osv. att jag blivit jourhem för råtthjälpen - en räddnings-& omplaceringsorganisation för tamråttor. Det framstår väl som vansinnigt för er som inte gillar råttor, men det är en fantastisk organisation som räddat otaliga råttisar från ett liv i total misär. Jag hade ju egna råttor under ett par år, men sen höll jag "upp" med egna husdjur ett tag, efter att jag tvingats adoptera bort min sista råttflicka (hon var agressiv, bet, gnagde sönder allting... det var inte roligt, kan jag säga). Men nu har jag längtat så himla mycket efter egna djur i nästan ett år, men eftersom jag sticker till England i Augusti så kan jag ju inte köpa ett (Annars hade jag nog köpt en iller, har blivit ganska förtjust i de bitska små jävlarna). Så jourhem känns för mig som den perfekta lösningen! Om jag får hem några jourråttor innan jag åker, vill säga...

Jaja, medan vi var på Huveröd så ringde i alla fall en man och frågade om trummorna, och hur mycket jag kunde tänka mig att gå ner i pris ifall han kom och hämtade dem idag. Jag sade först att jag ville ha 4000 kr jämnt, men senare när vi kommit hem så ringde jag och sade jag kunde tänka mig att sälja för 3500 kr istället. Jag är i sånt fruktansvärt desperat behov av pengar, så ni anar inte - Har räkningar på över tusen spänn, och så har jag nyss fått reda på att jag inte kan avanmäla mig från CPE examen, utan måste ändå betala tusen kronor även om jag inte skriver den (alltså kan jag lika gärna göra den, liksom). Sen behöver jag betala lite själv för min studentfest... det är mer som kräver pengar, men jag räknar inte upp allt här, usch och fy. Om jag hade haft pengar hade jag i alla fall väntat, men men, man får ta chansen när den kommer. Han sade han skulle ringa/komma vid åtta, halv nio, så nu sitter jag och väntar, men han dyker väl inte upp eller hör av sig, det skulle inte förvåna mig alls. Människor går inte att lita på.

Vi har i alla fall fått tag i ett partytält idag, och snälla mormor betalade det också, liksom allt annat vi hitills köpt. Mamma har sagt hon ska pitcha in, men... jag tror inte riktigt på det, faktiskt. Hanna, om du läser det här, vad tror du om vegetariska cocktail-korvar och Tzay på våra vegetariska grillspett? :D

Nu ska jag smita iväg och kolla på One Tree hill medan jag väntar på mystiska trumköparen att höra av sig... I'll let u know how it goes.

xoxoxo

<3 Cadie

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej Jassie, sorry att jag är sen att komentera. Men jag tror att korvar och grillspett blir jättebra, mums ;D!

2009-05-24 @ 19:47:57
Postat av: Cadie, da owner of the blog

Great! Då bockar jag av dig, madame ;)

2009-05-27 @ 21:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0