talk, talk, talk

Inte mycket bloggande idag inte... Men det har varit en sån himla seg dag, verkligen. Av någon anledning så är jag tröttare och långsammare i huvudet än någonsin, och det är piss eftersom jag knappt rör mig överhuvudtaget. Jag vet att man blir tröttare för mindre och mindre ju mer inaktiv man är, och det skrämmer verkligen skiten ur mig; det finns knappt något jag är så rädd för som att gå upp i vikt. Men men, jag har lovat mig själv att när påsklovet börjar så ska jag lägga grunden till lite godare vanor med minst ett joggingpass om dagen, och verkligen anstränga mig för att hålla det.

I förra inlägget så nämnde jag att mamma "took me aside" för en pratstund imorse, och jag känner verkligen att det var välbehövt. Hon kollade lite forskande på mig och sen sade hon "vet du, det känns som att du bara fladdrar runt och försöker göra allt på en gång, alla till lags just nu. Hur mår du egentligen?" och då brast det verkligen för mig. Jag pratade helt oavbrutet i säkert en halvtimme, och när jag lugnat mig lite så tog mamma upp tråden och hjälpte mig trassla ut det enorma nystanet i mitt huvud. Det var så himla, himla skönt. Visst, det är fortfarande mycket jag inte tagit tag i ännu, men för ögonblicket så känns det som att jag kommer kunna sova ganska lugnt inatt.

Vad ska ni folk hitta på resten av kvällen då? Själv funderar jag på att gå och göra lite te... och ringa upp Pat och fråga om ett superroligt lärarskämt hon drog tidigare idag.

puss på er!
<3 Cadie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0