"No Sir, I don't have a driving license"

Usch, sista dagen innan jag måste jobba igen

Och just inatt så har det stormat värre i GBG. Det började mullra sådär vid tolv-tiden igår natt, och sen vaknade jag mitt i natten av att vinden drog upp mitt fönster så alla små prydnadssaker och blommor for i golvet med världens krasch! Jag är inte direkt mörkrädd av mig, men efter att ha städat upp röran och lagt mig igen så var det ganska otäckt att höra åskan och regnet härja utanför i kolmörkret. Om det var asaguden Thor som for fram över himlavalvet, så måste han ha varit riktigt jävla förbannad!

Jag vaknade på riktigt på morgonen av att de ringde från min trafikskola och frågade om jag kunde köra lektion lite tidigare idag, eftersom det var en annan elev som ville byta tid. Jag var verkligen helt förvirrad och kunde inte ens komma ihåg att jag skulle ha lektion (ännu ett bevis på mitt urusla minne), trots att det stod klart och tydligt i almanackan när jag tittade efter. Till sist kom jag underfund med att jag sett fel eftersom min almanacka tydligen är amerikansk och söndag står längst till vänster istället för längst till höger.


Appropå körlektioner, så känns det här med körkort som ett ganska hopplöst fall för mig. Jag är så väl medveten om att jag ALLTID ger upp och aldrig avslutar vad jag påbörjat, men helt seriöst - Jag tror körskolans utbildningsplan är uppdelad i ca 18 "kapitel", och senast jag frågade så var jag på kapitel 5 - och då har jag inte ens fått godkänt på alla moment. Räkna därtill att jag har kvar:

* Riskutbildning (inklusive halkan)
* Teoriprov
*Uppkörning

Tycker inte ni också det verkar lite... önsketänkande att klara av ett körkort på den tiden, med tanke på att jag åker den 22 augusti? För mig känns det inte bra att "skynda" heller - jag vill ju inte bara ha körkort, utan jag vill ju faktiskt kunna köra också, så att jag inte är en fara i trafiken. Som sista "argument" kan läggas till att i England har de vänstertrafik, så jag kommer ju ändå inte att KUNNA köra där utan att utsätta både mig själv och andra för livsfara.

Så låt oss ha en omröstning. Ni som läser (även om ni inte är så många...), tycker ni att jag

A) borde kämpa som en liten gris och verkligen gå in för att ta körkort i Sverige

eller

B) Lägga ner körningen tills vidare & fortsätta på körskola i England?

  

t2y later,
<3 Cadie


Kommentarer
Postat av: Pat

Svår fråga! Nu kommer du ju i för sig att vara i England ett tag, men det du får ha i åtanke är ju att när du väl kommer tillbaka sen så kommer du förmodligen att ha problem (fast omvänt :P) med att köra här sedan. Sedan ska jag inte säga för mycket, men jag vet inte hur det är med att ta ett körkort i ett land och sedan vad det är för giltlighet som gäller i andra sedan... Fast det har du kanske redan koll på? :)

2009-07-09 @ 17:17:44
URL: http://catiebell.blogspot.com
Postat av: Cadie

Alltså... Jag tror man kan ansöka om ett internationellt körkort med en gång, det kostar bara några hundralappar extra . Och om jag har fel så får jag väl lägga ut ännu mer pengar i England - Vilket kanske är lika smart; Fatta att komma där i en rondell och hamna mot trafiken! Jag skulle lätt släppa ratten och dö!



Soo, hur går det för dig med att tämja bilen da?



//Cadie

2009-07-09 @ 22:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0