Good morning w. Lost Prophets

Idag trodde jag att jag försovit mig när jag vaknade - och fick panik. Vanligtvis så har jag en grym biologisk väckarklocka, och det räcker oftast att jag tänker "Jag måste gå upp klockan sju i morgon" för att vakna sådär tio i. Självklart ställer jag mobilen ändå eftersom att jag inte litar på mig själv, men the point is att det under normal circumstances inte behövs. Idag så vaknade jag redan vid sex, kikade på klockan, rullade över och tänkte "Äsch, jag har ju två timmar till att sova", somnade om... och nästa gång jag checkade klockan så var den halv nio. Min förvirrade hjärna var helt övertygad om att jag ställt alarmet (Jag har fasen världens bästa alarm! Om ni inte har lyssnat på Lost Prophets - Rooftops så vet ni vad ni ska youtuba den här morgonen) på åtta, så jag slängde mig upp ur sängen, men innan jag hann börja flänga runt så lyckades jag göra en snabb överslagsräkning och insåg att oavsett vad jag satt alarmet på, så behövde jag inte vara uppe förrän halv tio. SUCK! Ibland blir jag så äckligt irriterad på mig själv och mitt mentala glömskhets-oroa-sig-sjukt-mycket-i-onödan-handikapp. 

I just denna minut så sitter jag i vardagsrummet och kollar på tv 4 fakta som sänder något program om orkaner (ser ni? Jag kollar på smart-tv!). Vid elva så ska vi (=jag & mormor) åka in till Allum, för jag har insett att jag antagligen har råd att köpa ett par to-die-for skor som jag suktade efter redan innan studenten, men de kostar typ 800 spänn, så vi får se. Med tanke på allt annat jag försöker spara till - ridutrustning, hund, lägenhet, en bokhylla, LP-skivor till min samling, egen LP-spelare (försök själva dela med eran mamma!), så får jag trist nog vara lite sparsam. Men men, we'll just have to see what happens.

Jag tror inte jag hinner gå in och visa att jag lever något mer innan jobbet, så ni får en riktigt najs video att kolla på istället. Consider it to be dagens "2000-tals" musiktips. Enjoy!

<3 Cadie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0