Tre hästar

Howdy!

Det verkar ha blivit en vana för mig att skriva massor av inlägg sent på kvällen. Jag är helt enkelt för inspirationslös, och jag har inget att berätta så tidigt - att skriva något i stil med "idag ska jag köpa det och det" känns inte så... lockande, i brist på bättre ord.

Jag har dock varit produktiv idag. Imorse kom mitt europeiska sjukförsäkringskort på posten (jag kommer säkert glömma det när jag åker, vore så typiskt mig), och sen åkte vi först ner till banken och därefter till Tre hästar i Kungälv. Det är säkert ett par år sedan jag var där sist, men när jag gick in genom dörrarna så var det Nostalgi med stort N. Mamma och jag var jämnt där när vi båda red sådär aktivt tillsammans, och nu kan jag inte förstå varför jag inte åkt dit på sålänge - Jag älskar ju den affären. Doften av myggspray, hö och läder är som en drog för mig. 
Jag spenderade en hel del pengar på tre hästar (slutnotan blev 4900 kr), men i gengäld fick jag tag på nästan all utrustning jag behövde. Så nu behöver jag inte leta mer efter hjälm, stallskor, ridbyxor eller jacka, helt underbart! Jag fick dock en överraskning när jag provade deras jockeyhjälm. I alla andra ridsportaffärer jag varit i så har de bara haft en galopphjälm, Champion Ventair Jockey - och i den modellen var storlek 56 (vilket var den minsta de hade) aldelles för stort. Tre hästar hade dock modellen British Racing School rekommenderade, och när jag testade en 55:a så var den så liten att jag inte ens fick den över huvudet! Till sist enades jag och tjejen i affären att storlek 57 satt bra på mitt huvud. Tack och lov!

Det bar av till Hööks sen, och då fick jag en snilleblixt och ringde Pat (eller, egentligen hade jag fått snilleblixten tidigare och försökt få tag i henne, men hon svarade inte. När vi stod på Tre hästars parkering så ringde hon upp, men whatever), och vi kom överens om att hon skulle möta oss på Ekens center (För ej-göteborgare: Hööks ligger på Ekens center i Kållered, i samma byggnad som McDonalds, och Pat bor bara 20 minuters promenade därifrån). Det slutade med att vi satt och tjattrade på donken och åt massor av mat, innan vi gick in på Hööks och jag brände ytterliggare tretusen spänn. För er som är helt chockade så hade jag faktiskt sparat massor av pengar innan för just det här ändamålet, so you people do NOT have to kill me. Yet, that is. 

Det var helt awesome också att jag fick köra Pat hem. Men ja, nu är jag äntligen hemma i alla fall och har stoppat ner fötterna i ett helt underbart fotbad. Jag ska bara skämma bort mig själv lite rent allmänt ikväll, innan jag går och lägger mig om ett par timmar. Tyvärr måste jag upp megatidigt imorgon (halv fem på morgonen borde inte få existera), men förhoppningsvis hinner jag leva lite på eftermiddagen.

Ikväll borde ni föressten lyssna på The Cure - Lullaby

<3 Cadie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0