Prelude

God morgon, eller nåt

... Fast jag har faktiskt varit vaken sen nio-snåret - det är snutt på omöjligt att sova längre när det är såhär varmt :( Usch, jag HATAR sol! Det känns extra skit eftersom jag drömde att jag bodde i Forks av alla ställen i natt. Helt ärligt, så tror jag det stället skulle passa mig perfekt; Inte för att Twilight-böckerna utspelar sig där (även om jag alltid kan hoppas på att hitta min Jacob), utan för att vädret verkar vara precis så som jag tycker om - grått, mulet, och regnigt. Skog finns det ju tydligen där också i överflöd, och lilla nördiga jag blir aldelles lycklig i hela kroppen när jag tänker på vilka underbara äventyr och hikings man skulle kunna ge sig ut på där! Fatta att gå med hundarna lösa eller rida i timmar utan att bli störd, så himla härligt!

Bortsett från att drömma om att flytta till Forks eller något annat anti-sol-vänligt ställe, så vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på de närmaste dagarna. Jag tror jag har hamnat i en sån där... sänka, när ingenting känns tillräckligt roligt för att man faktiskt ska göra det. Se bara på gårdagen, den sov jag bort, i princip, och trots att jag övervägde både att bygga vidare på min portfolio, skriva, eller spela gitarr så var inget tillräckligt appealing för att tvinga mig ur mitt tråk-humör. Idag känns dock mer okej - jag har faktiskt redan skrivit om några paragrafer i Sirocco (min "bok" som jag tragglat med i typ tre år), så det känns åtminstone ganska lovande.

Något som också är ganska roligt är att jag fått tillbaka min "lära mig instrument"-lust, och jag är jätteglad för det! Jag älskar verkligen att göra, lyssna, lära mig och skapa musik, men de senaste månaderna har jag känt mig så sliten att jag knappt orkat titta på gitarren. Igår vände det dock, och jag var så ambitiös att jag till och med försökte lära mig Debussy - Clair de lune på piano. Fast det gick inte så bra, de noterna var lite väl svåra för mig, just nu i alla fall.



Åh, nu är det snack om att vi ska åka upp till Tjolöholms slott! Hoppas hoppas hoppas, då får jag en chans att använda min nya kamera ordentligt. kram på er sålänge, dö inte i äckel-värmen!

<3 Cadie

Currently listening too: Aguson - Lågtryck över stan

Kommentarer
Postat av: Pat

Vi får leka! :D

2009-07-05 @ 12:23:40
URL: http://catiebell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0