Tjolöholm & Guitars <3

Wind at your back, traveller!

Jag tror i alla fall det var så de hälsade i "Blood Ties".... Lätt en av de bästa fantasy-trilogierna som finns. Varför jag fick de böckerna på hjärnan när jag satt och tänkte på Tjolöholm vete sjutton, men men...

Det blev i alla fall en tur till Tjolöholms slott idag med mami och Stefan, och det kändes som ett ganska bra sätt att spendera större delen av dagen på. Jag tog sjukt mycket bilder på slottet, trädgården, statyerna och allt annat - men väl på insidan så fick man inte fota, "for att de flesta grejerna var original". Suck! Det var häftigt i alla fall. Även om Tjolöholm inte är så gammalt - det stod färdigt år 1904 - så är det ändå över 100 år historia som bor i väggarna, och kvinnan som uppförde slottet (Jag TROR hon hette Blanche Dickinson) hade fått arkitekten att bygga det i stil med hur ett brittiskt 1700-talsslott skulle se ut. Jag ska inte säga att jag vill bo där, men tja... Det hade verkligen varit en dröm att få springa runt i alla skumma rum och gångar och utforska på egen hand! Som sagt så har jag massor av bilder, och jag är så trött så jag orkar inte publicera dem ikväll, men ska försöka lägga in dem imorgon.

Just nu så håller jag på att browsa runt på MUGs hemsida och kolla på gitarrer. Jag har velat köpa en bra, stålsträngad gitarr med ordentligt ljud i nästan ända sedan jag började spela, men inte haft råd förrän nu. Checka ut de här hottisarna, de är verkligen värda att dregla över!

Hittad på MUG
Cort EVL A6, min absoluta favorit. Frågan är om den är lika underbar att spela som den ser ut...



Uhm, ja, jag skulle ha visat fler bilder, men min älskade lilla MacBook är inte riktigt med på noterna, så det for nog vänta tills imorgon. 

<3 Cadie

Kommentarer
Postat av: Pat

Still got no name for it? Vi får brain storma lite i så fall! ;)

2009-07-06 @ 12:06:46
URL: http://catiebell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0