The girls & I

Hey peeps!

Jag antar att jag borde ge någon... förklaring till min frånvaro, och skriva om den horribl Arvika-resan, men jag bryter mot reglerna och börjar med att posta lite bilder på mina flickor istället. Eftersom jag inte haft någon kamera så har det varit dåligt med bilddokumentation, men nu när jag äntligen fått hem min Canon Powershot så har jag gone wild med den! Nedan ser ni resultatet (och jag påstod aldrig att jag var en bra fotograf, kom ihåg det!)


Först ut är Adriana, kallad Addie, en snart fyra månaders råttjej som jag skulle vara
jourhem åt. Men hon charmade mig totalt och efter bara två dagar så bestämde jag mig
för att behålla henne.


Adriana till vänster, och Ricky till höger. Ricky är ca tre månader nu, och jag köpte henne
tillsammans med kullsystern Hailie från en zoo-affär i GBG. Ricky är något "bipolär", och
har väldigt bestämda åsikter om när man får ta i henne. Hon har aldrig bitit, men himmel vad hon
är bra på att slingra sig!


Addie på väg till undervåningen



Vissa råttor klättrar, andra flyger... 


Det här är Hailie, Rickys syster, även hon en "zoo-råtta". Hailie är, tillsammans med Addie,
verkligen min älsklingstjej. Hon är ganska blyg och försiktig, och tar man ut henne ska hon alltid sitta
uppe på ens axel och gosa i håret.


Ricky på upptäcksfärd.


Ricky going down, Addie going up. A note on the side; alla säger att det är så svårt att
se skillnad på Hailie (ej på bild) och Addie, men om ni kollar noga på Addies rygg på
den här bilden så ser ni att hon har en "strimma" längs ryggen, medans Hailie har oregelbundna
"fläckar". Lite trixigt i början, men man lär sig.


Älskade Addie i transportburen. Ricky & Hailie trycker i bakgrunden.



Jag har massor av fler bilder, men Chuck är så himla seg, så jag försöker ladda upp dem någon annan dag. kram på er sålänge!

<3 Cadie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0