So you hate your job


suck, idag vaknade jag från en jättemysig dröm av att en fiskmås tog i och vrålade av sina lungors fulla kraft. Jag var helt snurrig, men lade mig sen ner igen och tänkte "Äsch, jag har säkert ett par timmar kvar att sova..." Och då ringde väckarklockan :(  Visserligen behövde jag inte gå upp förrän klockan nio, men det är ändå jobbigt när man måste ruta in sitt uppvaknande efter vissa tider.

Nu sitter jag i alla fall och halvtittat på L.A. Ink (Åh, nu kommer jag ihåg min "period" för ett par månader sen när jag var helt inställd på att bli tattuerare!) och väntar på att badvattnet ska rinna upp. Självklart så bävar jag också inför att åka till jobbet - Inte bara för att "chefen" kommer vara sur och bete sig som ett jävla småbarn, utan också för att den sammanlagt fyra timmar långa bussresan kommer bli made very unpleasant av en miljon turister, hormonstinna fjortonåringar och skrikande bäbisar. Oftast är bussarna sena också, så jag brukar missa både anslutningståg och bussen hem. 
Tänk, förra sommaren när min bästis Sarah och jag satt och pratade om hästarna och jobbet i Marstrand, så var vi helt övertygade om att vi skulle ha körkort båda två och hade kunnat bila ut tillsammans med något bra band i cd-spelaren. Det känns lite skit att det inte är så, faktiskt, även om jag bara har mig själv att skylla. Å andra sidan så kostar det 70 spänn i timmen (!) att parkera på koön, så jag venne hur "realistiskt" det hade varit... Om vi ska vara negativa.

Vad ska ni göra idag då? Förhoppningsvis något roligare än att *host* jobba, om man nu kan kalla vad jag gör för jobb. Jag kan inte vänta till den sista juli, då behöver jag aldrig mer åka ut till den jävla skit-affären!

On the bright side, så funderar Corey på L.A. Ink tydligen på att genomgå en vasektomi (=sterilisering) i morgonens avsnitt. Now there's a thought for ya.

t2y later knuckleheads,

<3 Cadie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0