Segt, segt, segt

Det första jag tänkte idag när jag vaknade (typ en halvtimme före klockan ringde, typiskt!) var "fan, jag måste ge bebbarna mat". Sen kom jag på att de hade åkt och blev grymt nedstämd. Jag vet att de har fått det bästa hem tre råttor kan få, men det gör inte direkt saknaden mindre. 

Jag jobbade i alla fall idag, som vanligt, men hade av någon skum anledning blivit placerad i glasskiosken. Nu när jag har vant mig vid att vara på handlar'n så tycker jag verkligen det är urtrist i kiosken; för det första luktar det typ mögel i hela lokalen, för det andra finns det inget utom godis att äta, för det tredje så är man själv hela tiden så man kan inte ens gå på toa eftersom det alltid PRECIS DÅ kommer en kund, för det fjärde så är ena glassboxen mongo så glassen är så fryst att man inte ens får ner glassleven i den, och för det femte så blir man så kladdig och äcklig av att stå och gegga med såser och rån att man känner sig som en vandrande paket med härsken mjölk. Jag får flipp på alla jävla kunder också, jag önskar att jag bara kunde hiva ut de förbannade människorna genom dörren. Fuck affärens pengar, de kan klara sig utan.

Som tur var behövde jag inte utstå den hemska mobben speciellt länge, eftersom jag blev avlöst av Elin (asgo brud som jobbar i kiosken också, stackarn!) klockan tre. När min klocka visade på fem i tre så drog jag med så mycket klubbor som möjligt i fickorna, och kom ner till hamnen lagom för att se färjan svänga ut. Det var orkanvindar därute också, så det var riktigt omysigt att sitta och hacka tänder i en kvart tills färjej*veln gick nästa gång. Väl på andra sidan så mötte jag upp mormor, och köpte någon konstig mat som visade sig vara kyckling nuggets och pommes frites. Så det satt jag och tuggade på fram till vävra, där det där cafeét jag berättat om ligger, och som mormor numera alltid vill stanna vid. Så hon svände in där, och vi tog en fika (jag är så stolt över att jag bara drack te och dissade både kaffe och kakor) och jag passade på at dregla lite över alla fina koppar, tekannor och fat som de drejat och ställt ut till försäljning. Jag funderade på att lägga pengar på koppar och fat till min framtida lägenhet, men kom sen fram till att 170 kr per kopp var lite väl dyrt för mig, så jag får nog fortsätta vara Ikea-barn.

Vi kom hem för kanske en timme sen, och under den tiden har jag bara gjort massor av tråkiga saker som att slänga tvätt i maskinen, fetta in mina skinnjackor och röja lite i mitt rum. Jag tänkte jag ska lägga upp lite bilder från medeltidsdagarna, men vi får väl se hur sammarbetsvillig datorn är.

Kommentarer
Postat av: Hanna Strand

Fyfan va segt!!!

2009-07-21 @ 20:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0