Over and Done

'Cause it's over and done...

Har ni hört den låten, "Over and Done" av Bandcamp? Sorgligt nog finns de inte längre, men de gjorde verkligen grym pop-rockmusik, och sångaren Matt var riktigt tillmötesgående på msn. R.I.P Bandcamp <3

Jaja, poängen med rubriken var i alla fall att jag överlevt ännu en körlektion, och idag hade jag för första gången en annan körlärare än min vanliga. Det var meningen att vi skulle gå igenom vad man ska tänka på när man kör där det finns cykelbanor, fast vi repeterade allt jag lärt mig hitills istället. Skumt, trots att jag känner mig helt handikappad bakom ratten så hann vi inte ens gå igenom hälften av allt jag "lärt" mig - och nu är körskolan stängd i två veckor. Så jag har fått följande fina lista med saker att öva på:

*Backning runt gathörn
*Backning/vändning i T-korsning
*Saxvändning (= när man kommer på en rak gata och vänder genom att ställa sig på tvären över den, typ)
*krypkörning i villaområde
*start i backe (Jag suger på det!) & hålla bilen i backen på gasen och kopplingen
*Val av växel innan rondell etc
*Parkering

Så jag har en del att stå i! Lägg därtill proven jag nämnde i förra blogginlägget och att jag ska öva in alla trafikmärken + teori till teoriprovet, så vet ni hur mitt liv kommer se ut en månad framåt ;)

Jag kör föressten på Folkes trafikskola, som ligger på Hisingen i Göteborg. Det är världens bästa trafikskola, utan överdrift! Alla är supertrevliga, trafiklärarna kanonduktiga och lugna, och körområdena är helt perfekta.

Länk till deras STR-sida: http://15086.str.se/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0