De magiska colaburkarna

Nu är jag ÄNTLIGEN hemma från jobbet. Eller, nu och nu, jag fick skjuts av Tatti och anlände utanför ytterdörren en dryg timme sen, men ni fattar... Haha, hennes bil var jätterolig och skramlade som om en fjäder gått sönder eller nåt. Stackars tatti var jätteorolig, fast jag kunde inte ta det allvarligt - det hade jag nog inte ens gjort om vi blivit stående på vägen!

När jag kom till Handlar'n idag så bävade jag i alla fall verkligen för att möta "chefen", mest för att jag var så arg, och chansen att jag skulle slänga ur mig något riktigt dumt och få sparken kändes gaaanska stor. Men när jag väl gick in i affären så var han inte där, utan jag möttes av alla andra underbara arbetare på handlar'n. Så det var jätteunderbart fram till vid fem, och då var jag så "luttrad" att jag glömt bort att vara arg. När jag satt där i kassan och snurrade runt på min stol så dök chefen plötsligt upp bakom en hylla oc hälsade, och jag blev så paff att jag glömde säga något. Han låtsades inte om någonting dock utan var jättetrevlig, och sen kom han och gav mig världens största mjukglass (som jag lade Nutella på eftersom Tatti gjorde det - sjukt gott! Fast glassen var så kall att nutellan blev en klump mitt i det vita, så man fick skynda sig att skyffla in allt i käften!), och då kändes det typ... småsint att ta upp vad som hänt, så jag släppte det. Hallå, vem låter sig inte mutas med mjukglass liksom?

Det var inte alls så hemskt att jobba igen som jag föreställt mig i alla fall - speciellt inte när mina favoritjobbarkompisar är där samtidigt. Passade på att plocka upp lite müsli, tonfisk, musslor och gud vet vad till råttorna också, så de lär ju ha party ikväll. Tror ni de tycker rökt älgkorv är gott? *fundersam*

Jaja, nu ska jag äta lite och sen dunsa i säng. Nedan får ni ett smakprov av vad vi roar oss med när det inte är några kunder i butiken. Watch!

<3 Cadie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0