Good luck Chuck

God moorning,

I förrgår hände det som legat och gnagt i bakhuvudet på mig men som jag inte riktigt tagit på allvar. Chuck, min älskade dator (nåja, jag tycker åtminstone om den), gav upp kampen och ett otäckt virus nästlade sig in i honom. Det blev en lång förrgår kväll framför skrivbordet med datorböcker, usb-minnen och återställningsskivor, och jag kämpade verkligen med att få ut viruset ur honom, men till sist fick jag erkänna mig besegrad. Stefan blev tvungen att ställa tillbaka Chuck till senaste systemåterställningspunkten - inte formatera, för vi har ingen "äkta" windows-skiva - vilken av någon skum anledning var år 2006. Kan påpeka att normala datorer skapar återställningspunkter kanske en gång i veckan....´



Nu är Chuck frisk i alla fall, men det känns verkligen skittrist att jag förlorade alla mina bilder, videos och sånt. Det som känns mest är att jag losade Sirocco, min "bok" som jag skrivit på sedan ettan i gymnasiet. Visserligen har jag utkastet sparat på en cd-skiva, men alla renskrivna kapitel, all efterforskning jag gjort om platser och personer i berättelsen, det är borta. Så nu får jag börja om från början igen :(     Från och med nu ska jag lägga allt som har med Sirocco att göra på ett USB, och hellre klicka in det i Chuck än förlora my precious work igen!





Kommentarer
Postat av: Hanna

Fan va trist!

2009-04-14 @ 16:01:15
Postat av: Pat

Oh, crap! :O

Vet inte om det är något du kommer att ha nytta av, men jag har ju lite från Sirocco. Om du vill kan jag mejla/msn:a över det nån gång så kan du kika efter själv!

Men jag håller med dig, Chuck har definitivt en viss charm! :)

2009-04-14 @ 17:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0