Yuck + Shopping

Tydligen så KAN man dricka för mycket kaffe - who knew? Jag önskar i alla fall att jag skippat den där sista latten idag, för nu mår jag pyton och känner det som att jag har en flubber fastmosad i bröstkorgen. Ugh!

Nåja, jag kom åtminstone utanför dörren idag på en något motvillig stadstur med mormor. Missförstå mig inte, jag älskar min mormor, men det brukar alltid sluta med att man är asirriterad, tjafsar och kommer hem skitsur. Idag lyckades jag dock hålla mitt temperament i schack - även om det mormor ibland säger får mig att se rött. Utlänningar borde inte få plugga i Sverige, alla tjocka människor är äckliga och fula, om affärerna inte har precis det hon vill ha är de som jobbar där dumma i huvudet... Ja, ni förstår.

Självklart vinkade en del av mina pengar hejdå också, det går inte att gå ut på stan för mig utan att köpa något. Det hänger ihop med hur min mentala hälsa är för dagen tror jag, för när jag mår riktigt dåligt och har ångest så handlar jag mer i ett försök att dämpa den. Idag var väl egentligen inte en sån bra dag, men eftersom det känns så osäkert med inkomst för tillfället så lyckades jag hålla mig själv någorlunda i schack. Jag köpte i alla fall lite prylar från bodyshop, kicks och akademibokhandeln - saker som alla borde rusa och införskaffa bums :)


Jag tror bilden talar för sig själv...

Cotton Hair Removal Strips - Bodyshop
Läppstiftprov - Bodyshop
Sugaring  Roll on Wax - Body Shop

För er som slipper vaxa och inte har en pappa som bidragit med björnpälsgener, så är sugaring det absolut smärtfriaste - och det bästa är att det även fäster på fjun. As far as wax strips goes, så är de "plastiga" remsorna som följer med i veets vax-burkar helt värdelösa. Hitills har jag klippt sönder lakan och använt, men nu hoppas jag att de här från Bodyshop funkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0