Morning in sleep-in-ville

Min dygnsrytm har seriöst blivit helt uppfuckad de senaste dagarna. Nu när jag inte måste gå upp så har jag verkligen fått utlopp för min inre nattuggla och sitter mer ofta än sällan uppe till minst klockan ett. Ibland får jag urges att gå ut mitt i natten också - fast oftast avstår jag dem i väntan på att få en liiiite större vovve i andra ändan av kopplet. Natha's stekspade med spik i är säkert kanon om man är förberedd för attack, men mot de snabba djävlarna hjälper den troligtvis inte.


Dagens/morgonens dilemma, bortsett från superångesten jag slagits med sen i förrgår, är mitt hår. Jag har sålänge jag kan minnas velat spara ut till midjelångt, och nu när håret börjar närma sig övre delen av midjan borde jag väl vara superglad. Men det är så mycket av det! Jag är jätteglad att jag inte har tunnt och flygigt hår som knappt täcker hårbotten, men på sommaren känns det verkligen som att ha på sig en rysk pälsmössa 24/7. Jag hoppas att en toppning och rejäl uppklippning av de översta lagrena gör det bättre (slitet, långt hår måste vara det värsta som finns i hårväg...), men eftersom de flesta frisörer är lömska djävlar som skiter fullständigt i ens önskemål så vågar jag inte riktigt boka tid. Dessutom har jag inte riktigt de tusen spänn klippning av mitt hår går på, så jag kommer troligtvis ta kökssaxen och gå lös vilken dag som helst.

Finns det någon lättskött, rockigare frisyr för långt hår som man inte vill kräkas på efter ett par veckor? I'm all ears!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0