Update xxxxx

Vad skriver man egentligen i sin blogg när man känner sig lika fantasifull som ett avloppsrör? Det har hänt massor av roliga grejer den här senaste veckan som jag önskar jag hade skrivit om, men när man inte kan berätta om det på ett kul sätt så känns det så.... pointless, liksom. Men men, jag får väl göra så gott jag för tillfället kan!

Idag tävlade min lillasyster i sin första hopptävling - 20 cm var hindrena/bommarna, och hon genomgick eldprovet på en knubbig fjording som heter Melker. Eftersom jag varit uppe i evigheter kvällen före så fanns det inte en chans i världen att jag gick upp i morse för att se det Irl (Ja, jag är en hemsk människa!), så jag fick se det på videofilm senare på eftermiddagen. Istället för att gå upp klockan sex så sov jag till tio, kickade off dagen med att kolla på tv ett par timmar och drog sedan ut i trädgården och satte upp ett av partytälten inför min studentfest tillsammans med mormor och morfar. Som alltid så blir det tjafs när man är flera st som ska göra något - för att inte tala om att vi aldrig kunde få de korkade tältbenen raka! Haha, eller så gick mormor Ulla och flyttade benen när vi rätat upp dem, "för en av sidorna blivit sneda", och så fick vi börja om igen! När vi efter mycket om och men var klara så bestämde vi iaf att vänta med att sätta upp tält nr 2 tills imorgon, så ifall det blåser mycket inatt så är det bara ett tält som blåser sönder!

Sen kom mami, Stefan och Emmis hem efter hoppningen med sushi, och mot bättre vetande åt jag några vegetariska knyten. Jag vet att man måste "vänja" sig vid sushi, men fy faan, det är så grymt äckligt! Min mage kurrade och mullrade i säkert ett par timmar efteråt, och jag mådde riktigt, riktigt illa. Näh, nu har jag gett sushi en ärlig chans, och det är definitivt inget för mig! Jag äter hellre normal veggie-mat, som tzayen och sojakorvarna vi införskaffade på vår "matshoppingrunda" inför tisdag. Det tog förvånansvärt kort tid, faktiskt, med tanke på hur mycket vi handlade - men å andra sidan så hade mami skrivit en riktigt utförlig shoppinglista, så det gjorde väl sitt.

Igår kan vara värt att nämnas också, eftersom jag var på råtträff i slottskogen! Jag blev upplockad av Pia och hennes kompis (? tror jag det var iaf...) hemma hos mig (den underbara människan lånade också ut en råttbur, eftersom min fina furet tower inte levereras förrän om ca fyra veckor :(   ), och sen bar det av till vackra slottskogen. Visserligen stannade jag inte så länge eftersom jag hade så mycket annat att stå i (Det är fasen jobbigt mycket att ordna inför studenten! Gah!), men det blev en underbar halvtimme med massor av råttisar och underbara människor. Det var inte förrän de små kräken (= underbara små bäbisar) började klättra på mig som jag insåg hur mycket jag saknat råttor - och jag säger det i en icke-galen-råttant-som-inte-har-några-vänner-bemärkelse. Bortsett från lukten så är de perfekta för den som vill ha en hund eller flera utan att gå utanför dörren :D

nu ska jag avsluta kvällen med OTH, och sen gå till sängs i mitt pissvarma sovrum, så vete fasen om jag inte går ner och sover i källaren inatt.

later lovelies,
<3 Cadie


Kommentarer
Postat av: Kajsa

EU:s ministerråd kommer i juni ta beslut om Halal-slakt/Kosher-slakt av djur, utan bedövning. Det är en slakt som innebär att djuren får sina halsar uppskurna, utan bedövning och sedan långsamt får förblöda till döds. Om detta går igenom, kommer det alltså bli tillåtet med obedövad halal-slakt i Sverige. Detta får inte ske , skriv på protestlistan här : http://upprop.nu/TIEV



Skriv gärna om det också! Ju fler vi är som skriver på desto mer skillnad kan vi göra. Detta är inte okej , detta får inte tillåtas !

2009-06-05 @ 15:36:32
URL: http://livetmedautism.blogg.se/
Postat av: SHEER BLONDES

Hej!

På våran hemsida testar vi skönhetsprodukter och ger tips.

Ta jättegärna en titt & hoppas det är OK att vi lämnar en kommentar!



/Alicia & Tessie

2009-06-05 @ 15:43:44
URL: http://sheerblondes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0