Wednesdays sux

Jag måste erkänna att jag känner mig sjukt duktig som lyckades tjata mig ledig från både engelskan och mentorsmötet idag. Det enda som inte känns så bra är att jag troligtvis inte kommer få gå varje onsdag (latmask to the bone, alltså...), och då kommer jag få sitta och tråka i skolan i timmar, bara för att något fån bestämde sig för att flytta runt lektionerna. För två veckor sen, så såg schemat ut såhär:

9:30-10:30 Psykologi A
11:30-12:00 mentorsmöte

Och nu ser det ut såhär:

9:40-10:40 Psykologi A
12:30-13:00 Mentorsmöte
15:30-16:30 Engelska E

Så där rök min underbara, tidiga "lång uteritt i skogen"-dag. Vad som nästan gör mig mest förbannad är att enligt ryktet så flyttade de engelska-lektionen från måndagen (då den låg från kl. 13:00-14:00) till onsdags-eftermiddagen bara för att de var så få elever som dök upp på måndagar, eftersom engelska för de flesta var dagens enda lektion. Men herregud, vi är 18 år - vissa till och med 19 - och de måste ju kunna ta ansvar själva för att gå på sina lektioner. Om de skolkar så ska det ju åtminstone inte gå ut över oss som faktiskt är i skolan :(

Jaja, nu ska jag försöka ta itu med mina uppsatser. Bara någon så dum som jag väljer frivilligt att skria uppsats i Persondatorer-kursen när man kunde fått MVG för att diskfragmentera sin hemdator!

Pkg,
Cadie

Kommentarer
Postat av: Pat

Engelskan är faktiskt mellan 15.00 och 16.00 så RIKTIGT så illa är det inte! ;P Och vi som ändå var kvar i skolan idag hade lite flyt, för det var så många borta att vi kunde ha lektionen mellan två och tre istället ^^

2009-03-25 @ 16:47:29
URL: http://catiebell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0