One of those days...

Idag har varit pest, litterary speaking. Jag vet att jag inte borde gnälla och att det finns miljoner människor som har det mycket värre, men ibland är det faktiskt tillåtet att klaga lite. Mitt första lilla missöde för dagen var att felbedömma vädret, så jag gick ut i vantlös en tunn t-shirt och skinnjacka. De korta stunderna jag spenderade utanför buss och spårvagn så höll jag på att frysa ihjäl, och värst var det den biten jag var tvungen att gå från hållplatsen till skolan. Den ligger ju nere i hamnen, så när jag kom fram kände jag mig som en stelfrusen fiskpinne;



Företagsekonomin och TMSen var dock helt okej, som tur var, men sen fick jag ett sånt där hungeranfall och blodsockerfall precis innan sista lektionen (engelska), och eftersom jag har lovat mig själv att inte äta massa godis och skräp så vägrade jag envist att köpa något i godisautomaten. Resultatet blev att en sur och grinig jag dagdrömde mig igenom de 1 ½ timmarna som engelskan varade och blev förbannad för mig själv för att jag satt och hade ont överallt (ni vet, sådär molande värk man kan få i kroppen när man sitter still för mycket). Väl på hållplatsen så hoppade jag på första bästa buss, men tji fick jag för den skulle upp i masthugget och snurra i en halvtimme innan den gick ner till järntorget.

Väl landad på järntorget så kunde jag äntligen gå in och köpa något att äta (eller dricka, drickyoghurtknarkare som jag är!), och sen kom bussen som gick in till stan nästan direkt. Resten av eftermiddagen var mycket bättre, och jag hittade några jättesöta kaninhalsband på Guldfynd som jag köpte i present till min storasyster och hennes tvillingbarn.

Åh, och min bok har kommit! Jag har varit på jakt efter just den här boken i säkert två, tre år, och eftersom den inte trycks längre och någon idiot markerat den som "collector's item" på  Amazon.com (där den billigaste kostar $500...) så har det varit nästan omöjligt för mig att få tag i den. Men så satte jag ut en annons på pitbullforum.se, och efter någon månad så svarade en vänligt sinnad själ att han hade boken och kunde tänka sig att sälja den. Så nu, 244 kr fattigare, är den äntligen min! *superglad*



Nu ska jag gå och lägga mig i alla fall och läsa i mitt nyförvärv. Puss och kram alla ni därute, håll tummarna för varmare väder i GBG imorgon!

<3 Cadie

Kommentarer
Postat av: Sara

Hejhej! vad kul att du ville titta in i min blogg! Jag håller förresen med...Beck är bra för att vara svensk film. =D Ha en bra dag

2009-03-25 @ 12:43:52
URL: http://saraeleonore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0