Living in the moment

Evenin' Fellas, hur har eran dag varit?

Min började klockan sex imorse med upptäckten att det kommit ÄNNU MERA snö (Jag blev helt nere, speciellt eftersom morfar sagt dagen innan att vi skulle övningsköra sålänge det inte snöade). Har jag nämnt att jag fått nog av vintern? Jag tror varenda kotte i hela landet vill ha VÅR!

Skoldagen har dock varit helt okej, jag hade bara engelska på morgonen och håltimma innan TMS:en började vid tolv, och då hade vi redovisning om "history of robotics". Vår lärare är verkligen helt super - och det är så himla skönt att det finns åtminstone några lektioner där man bara kan ha roligt. Idag fick vi våra studentgrejer också, så det hjälpte upp humöret :D
Min tröja, mitt champagneglas och joggingbyxor var jättefina, men det klantiga företaget hade limmat fast bokstäver bak på mössan (observera; det hade jag inte beställt), och det gjorde mig jätteirriterad. Jag är inte mycket för smutskastning, men i princip alla har haft problem med det här företaget, både vad gäller ändring av orderna och vilket skick de fått sina grejer i. Så himla trist verkligen, för de förlorar ju faktiskt kunder på det sättet, och dessutom förstör de för alla glada studenter.

När jag kom hem så var i alla fall morfar jättesnäll och tog ut mig på övningskörning, som lovat, och idag fick jag faktiskt köra på vägarna! Det var superkul, och även om jag emellanåt hade problem med att koordinera broms, gas och koppling ("Men det kommer ju EN BIL, STANNA FÖR HELVETE!") så tycker jag det gick riktigt bra! Eller, vi överlevde ju i alla fall...

För en liten stund sen så kom jag tillbaka från en jättehärlig skogspromenad med vovvarna som jag drog ut på så fort vi kommit helskinnade hem med bilen. Det var blött, slaskigt, och så blev vi fångade i ett ösregn av hagel, men det var jättehärligt i alla fall. 



Men gud, det är ju ett troll i människokostym! xD 
Oliwer & Dilba blev söta iaf!


Over and out,
<3 Cadie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0